tiistai 18. joulukuuta 2012

JOULUKALENTERI 18. LUUKKU

 18. ASKELLAJIEN KEHITYS N. VUODEN AIKANA


Nyt teen luukun Immyn ja minun kehittymisestä askellajien parissa. Käsittelen vain töltin, ravin ja laukan sillä passia emme ole treenanneet kunnolla eikä siitä ole kuviakaan, käynti on pysynyt samanlaisena. Käynnistä kuitenkin sen verran että se on Immyllä hyvin vahva! Ja käynnistä parhaimmat pisteet ovat olleet 6,5. 

vas. vanhempi oik. uudempi
Ravi
Immyllä on siis luonnostaan hyvä ravi, mutta halutessaan siitä paremman niin sitä on myös ratsastettava. Immy on ravissa kova kaahottelemaan, mutta olen saanut kehitettyä Immyä kaahailu vaiheen yli ja nyt ravaus sujuu melkeinpä kokonaan kaahottamatta. :) Mielestäni ravi ei ole kehittyyt mitenkään huikean paljon, mutta edes vähän.  

parhaimmat pisteet: 5,5 

vas. vanhempi oik. uudempi

 Töltti
Töltti on mielestäni muuttunut paljon parempaan suuntaan. Ennen töltti oli ihmeellistä pää ylhäällä, passi tahtista ja ei kuulolla menoa, mutta nykyään Immy käyttää selkäänsä paremmin töltätessä ja on muutenkin rannompi, puhtaampi ja peremmin avuilla. Olen myös vuoden aikana oppinut älyttömästi töltin ratsastamisesta.

parhaimmat pisteet: 5,5 ja lisäyksistä 5,5 

vas. uudempi oik. vanhempi

 Laukka
Laukka on Immyn heikoin askellaji, jota olen myös saanut hiottua hiukan. Ennen Immy vain juoksi laukkaamisen sijaan ja oli maailman hitain ottamaan hidastusapujani vastaan. Nostot tulivat kuin pomminsuusta. Nykyään Immy laukkaa rauhallisemmin, pyörivämmin ja paremmin avuilla. Myös laukkaa olen oppinut ratsastamaan hurjasti, varsinkin pohkeella!:) 

parhaimmat pisteet: 5,0 


Siitä nyt pystytte katsomaan paljonko olemme ehtineet kehittyä. Toivottavasti kehitystä tulee vieläkin samalla tavalla:)  

2 kommenttia:

HP kirjoitti...

Meneekö Immy vielä ollenkaan passia tai pp:tä ,vai onko se unohtanut sen jo? Töltin ratsastaminen on oikeasti vaikeeta, mutt olitte te kehittyneet siinä valtavasti!Itse olen ratsastanut issikalla, jonka askellajit sattuvat oikeen mahaan... :(

Ancu kirjoitti...

ei se minnekkään ole kadonnut kun se on kerta Immylle hyvin opetettu aikoinaan ja sen huomaa kyllä ratsastaessa että passi tulee kyllä helposti tarvittaessa ja sitten kun sen opin:) Olen samaa mieltä tuosta että töltin ratsastaminen ei ole helppoa!:)